`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, July 10, 2014

BETUL KE ASTRO PERNAH BAYAR RIBUAN RINGGIT KEPADA AZWAN ALI KERJANYA HANYA UNTUK MAKI HAMUN???? ... AMBOI .. AMBOI .. AMBOI.



Asal sebut saja nama beliau, pasti ramai yang rasa meluat dan menyampah mendengarnya sampai ada yang sampai keluar muntah hijau. Manakan tidak, semua orang tahu yang selebriti bernama Azwan Ali. terkenal dengan jolokan mulut laser, lancang dan tak habis-habis bikin kontroversi. Tak kurang juga dilabel sebagai suka mencari publisiti... murahan.

Setiap kali Azwan Ali mengundang atau menimbulkan kontroversi, beliau pasti akan diselar dan dilemparkan dengan pelbagai tohmahan oleh masyarakat yang muak dengan kelakuannya. Namun dalam pada ramai yang membenci beliau, figura berusia 47 tahun ini masih mampu meneruskan hidup sebagai artis.

Biarpun pernah namanya seakan sepi dan agak lama tidak muncul di kaca televisyen, tetapi kata Azwan Ali, dia tidak pernah putus rezeki.

"Sudah 25 tahun saya jadi artis. Allah itu Maha Mengatur semuanya. Saya pernah naik, saya pernah jatuh. Tapi disaat sy jatuh, saya tak terduduk. Orang saja anggap yang saya terduduk. Saya tahu pada ketika itu, musuh-musuh saya semua bertepuk tangan.

"Tapi hakikatnya orang tak tahu yang rezeki saya tidak pernah putus. Bila agak lama saya tidak muncul di mana-mana program TV, orang bertanya pada saya, "Kau dah lama tak keluar tv. takde job eh, kau buat apa? Memang itu soalan yang berbisa untuk saya telan.

"Saya akui saya memang pernah tidak dapat apa-apa tawaran. Tapi Allah Maha Kaya. Pihak Astro pernah tawarkan saya tugas memaki hamun para peserta MasterChef Selebrti untuk musim dua tahun lepas. Untuk job itu saja, saya dibayar ribuan ringgit.

"Pihak Astro siap bagi saya Astro On The Go lagi. Saya tak perlu susah-susah nak ke Astro, nak keluar TV. Saya duduk rumah jer, duit masuk. Malah program-program saya seperti Sembang Teh Tarik mendapat rating yang tinggi.

"Jadi saya tak kisah, kalau orang tak suka, benci dan menyampah dengan saya, saya tak peduli semua itu", katanya ketika ditemui pada Sidan Media Program-program Astro Sempena Aidilfitri dan Majlis Berbuka Puasa bertempat di hotel Royal Chulan, Kuala Lumpur, malam tadi.

Sementara itu diminta mengulas mengenai kenyataannya yang menghina juadah di bazaar Ramadan hingga mencetuskan kontroversi, Azwan Ali berkata, makiannya itu bukan ditujukan kepada semua bazaar Ramadan yang ada tetapi kepada satu saja kawasan kerana terlalu marah dan berasa tidak puas hati apabila kuah murtabak yang di beli di sebuah bazaar didapati telah basi.

Menerusi laman Twitternya Azwan telah menulis dengan berbunyi, "juadah yang dibelinya di bazaar ramadan most rasa macam sampah".

Hinaan itu, telah membangkitkan kemarahan dikalangan para perniaga bazaar. Malah telah diugut oleh para peniaga bazaar yang menyatakan mereka mahu mencincang beliau hidup-hidup sekiranya beliau menjejakkan kaki ke mana-mana bazaar sekalipun.

"Saya tak tujukan pada semua bazaar, saya tulis kebanyakan. Dan walaupun saya diugut, kononnya mereka (para peniaga bazaar) mahu cincang saya hidup-hidup, saya tak takut. Pada Sabtu ini saya akan menyertai TV9 memeriakan bazaar ramadan di Aeon Melaka.

"Saya akui sikap saya yang terlalu lancang di media sosial banyak memberi pengajaran kepada saya. Seperkara yangg saya belajar, masyarakat kita di tak boleh ditegur secara direct.

"Sempena bulan Ramadan dan Aidilfitri yang bakal menjelang ini, saya ingin mohon maaf kepada semua. Tapi kalau ada yang tak mahu maafkan saya atau berdendam dengan saya, tak mengapalah. Selama ini apa saja tindak tanduk saya terutama di laman sosial hanyalah kerana mau mempertahankan kenyataan saya", katanya.

Dalam perkembangan lain, Azwan Ali memaklumkan beliau akan berangkat ke Mekahh bagi menunaikan ibadah umrah pada 21 Julai ini. Ia merupakan umrahh kali ke-7 beliau.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.