`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, October 18, 2016

NAJIB LEBIH BAHAYA JIKA TERUS DIBERI KUASA?

Menjawab soalan tambahan pada hari pertama sidang Parlimen, Najib Razak menyimpulkan cukai GST sebagai penyelamat kepada ekonomi negara.
Sehubungan itu, beliau menolak gesaan yang mencadangkan agar cukai GST 6 peratus dikurangkan kepada 3 peratus.
Tanpa GST, ekonomi negara akan lumpuh, katanya lagi.
Maknanya apa?
Jawapan Najib itu tidak lain bermaksud bahawa GST bukan saja akan terus dikekalkan, malah mungkin akan dinaikkan.
Menurunkan kadar GST saja, bagi Najib, adalah mustahil kerana ia akan melumpuhkan ekonomi negara.
Najib nampaknya tidak melihat faktor pertumbuhan domestik dengan merangsang atau menggalakkan iklim perniagaan sebagai asas utama mengukuhkan kedudukan ekonomi, sebaliknya merasakan hanya melalui GST, sejenis cukai ala pukat harimau untuk mendapatkan sumber kewangan negara.
Penganalisis ekonomi juga tidak menolak kemungkinan cukai GST akan terus mengalami kenaikan berikutan kerajaan seperti tidak mempunyai sumber pendapatan yang lain yang produktif.
Lantaran itu, boleh dibayangkan bahawa bahaya lebih besar sedang menanti rakyat jika UMNO, BN dan Najib terus diberi kuasa mentadbir negara ini selepas PRU 14 nanti.
Najib hanya nampak GST atau wang dalam poket rakyat untuk memperolehi pendapatan, malah mungkin menaikkan kadarnya, sebagai cara mudah mengisi kantung kewangan negara.
– http://shahbudindotcom.blogspot.my/

1 comment:

  1. saya atas nama BPK. SAMSUL dari MADURA ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH KARYO,kalau bukan karna bantuannya munkin sekaran saya sudah terlantar dan tidak pernaah terpikirkan oleh saya kalau saya sdh bisa sesukses ini dan saya tdk menyanka klau MBAH KARYO bisa sehebat ini menembuskan semua no,,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KARYO no ini 082301536999 saya yakin anda tdk akan pernah menyesal klau sudah berhubungan dgn MBAH KARYO dan jgn percaya klau ada yg menggunakan pesan ini klau bukan nama BPK. SAMSUL dan bukan nama MBAH KARYO krna itu cuma palsu.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.