`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, June 24, 2017

Lego condemns bootleg IS toys sold in Malaysia

The play set named ‘Falcon Commandos’ features IS jihadists with weapons and is part of a series of Lego-style toys sold online via a Chinese retailer.
lego-isis-1
PETALING JAYA: Danish toy manufacturer Lego has condemned the production of figurines, made in the style of its own famous plastic play figures, themed on violent Islamic State fighters wielding weapons like chainsaws and bombs.
Its spokesperson Camilla Pedersen was quoted by RT.com as stressing that the toys have nothing to do with the family-owned company.
“The product is not a Lego product – nor are the bricks in the set Lego bricks,” she said.
“As a company dedicated to inspiring and developing children, we would naturally never make a product like this.”
The RT report on Wednesday cited Perak schoolteacher Mahnun Mat Isa, who reportedly said last month that he had found the China-made toys and reported the matter to the police and state Islamic council.
“I came to know about it when my son who was playing with the toy showed me the ‘terrorist’ character holding a banner which displayed the words ‘Allah’ and ‘Muhammad’,” he reportedly said.
“I ask the authorities not to freely allow the entry of toys that touch on religious sensitivities in this country,” he added.
Kerian district police chief Supt Omar Bakhtiar Yaacob confirmed receiving the police report on the matter.
The RT.com report said the play set named “Falcon Commandos”, which pitches “information intelligence officers” against the IS jihadists, is part of a series of Lego-style toys being sold online via a Chinese retailer.
It said images on the set’s box show IS fighter figurines tossing dynamite sticks and launching a flaming oil barrel from a catapult, and a militant fighter armed with a chainsaw looking at a man’s decapitated head.
According to the Australian 9News website, the “Falcon Commandos” series has been seen on a major Chinese online retail platform which states it can also send the sets to Australia. -FMT

2 comments:

  1. Halo, saya Nyonya Christy Morris, pemberi pinjaman pribadi memberikan kesempatan pinjaman seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi utang Anda dengan segera atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan komersial Anda? Apakah Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Kami memberikan pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan finansial, yang memiliki utang macet atau butuh uang untuk membayar tagihan, kami memberikan pinjaman dengan bunga rendah 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat dipercaya dan diuntungkan dan akan bersedia menawarkan Anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (christymorrisloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.